Isnin, 11 Mei 2009

The Fashion Show vs Project Runway















Bagi sesiapa yang tak tahu The Fashion show adalah satu reality tv ala-ala Project Runway yang mula di tayangkan di BravoTv, 7 may lalu. Format atau jalan ceritanya hampir sama dengan Project Runway iaitu 15 fashion designer dari seluruh Amerika di himpunkan untuk memenangi sejumlah wang dan peluang untuk memperluaskan pasaran pakaian di retail market di seluruh Amerika.

Bezanya dengan project Runway, wang tunai lebih banyak iaitu USD125,oo0 tapi tak dapat kereta. Saya menontonnya kat you tube semalam, walau pun gambar kureng..maklumlah you tube. Personally, terus terang saya katakan kualiti show nie ada kureng sikit. Nak katakan low budget tak jugak sebab hadiah utamanya lebih lumayan berbanding Project Runway. Tapi entahlah mungkin rasa show nie chiplak Project Runway kut. Hostnya pun kureng, Isaac Mizrahi noted fashion desinger, seorang designer yang over sikit dan four-time Grammy Award-winning performer and actress Kelly Rowland. Mula-mula saya tengok sape pulak minah nie, tengok punya tengok... oooo rupa-rupanya Destiny Child looser. Nyanyi solo dah tak menjadi nak wat ape lagi kan. Duit kena masnyuk jugak. Sauk je apa yang ada. Tapi, apa hal dia kat sini. Dia nie bukannya pakar dalam fashion design. Bukan designer pun. Kalau setakat pakai baju designer tu pandai le. Pelik...pelik.

Bagi saya ini yang mencacatkan show nie. Tak apa-apa jadinya. Pakar konon nak kritik design orang lain. Pesertanya oka lah..tapi ada yang tak tahu menjahit tu yang spoil tu, designer ape ke namanya tu. Bagi saya kalau designer tu tak tahu jahit, haprak le namanya. Design bajunya pu ala-ala je.

Nampak sangat BravoTv tergesa-gesa nak satu show untuk memggantikan Project Runway lepas kalah dalam perebutan dengan Lifetime Tv. Mahkamah dah menetapkan season 6 Project Runway akan ditayangkan di LifetimeTv bermula bulan Ogos nie. Tak sabar rasanya. Apa-apa pun The Fashion Show kalah pada Project Runway big time! Walaupun baru 1 episod ditayangkan kita boleh nampak arah tuju show nie. Tah ke mana tah. Sesiapa yang minat tengok rancangan sebegini boleh le tengoh kat you tube dan berikanlah komen anda okay.

0 ulasan: