Sabtu, 29 Oktober 2011

Amigurumi Angry Bird

Hari tu gi KL ikut abang (Jari Lentik) bua kelas manik 3D. Best jugak. Dapat jumpa geng manik, termasuk Datin Elly yang tersohor tu. Very freindly person. Macam dah lama kenal. Ramah bebenor datin nie, sempoi giller! Two thumbs up! Patutnyer 4 hari jer ke KL terlajak ke 6 hari. Jalan sakan gitew. Dah lama pun tak ke KL. Penat pun ade, seronok pun ada. Masa di KL sempat jugak saya mengajar seorang student nie buat amigurumi. Dia tak de langsung basic crochet jadi, payah jugak nak buat. Sepatutnye dia belajar buat doily dulu. Tak pe lah. Saya ajar apa yg boleh. Dia nak belajar buat angry bird sebenornye. Tapi saya terangkan yang angry bird nie susah sikit nak buat terutama bagi yang beginner macam dia. At the end saya ajar ami yang simple jer.


Nie dia amigurumi Angry Bird yang baru jer saya buat. Designnyer dah saya modified dari yang asal. Yang sama mungkin body jer. Yang merah jer baru siap. Insyallah yang lain akan menyusul. Bila saya ada masa. Apa pun enjoy.

Rabu, 12 Oktober 2011

Baju pengantin merah-putih

Ni antara projek terbaru saya. Baju ni ala kebaya tapi berzip kat belakangnyer. Lace merah berliningkan satin putih, mengikut kehendak pengantin. Harap-harap pengantin berpuas hati.

Si pengantin nakkan bahagian dada tu ada pleat macam tu. Rasanya dah trend sekarang nie. Tapi biasanya saya buat pada baju kurung moden. Asalnye tokey butik tu nakkan kebaya tapi saya nasihatkan yang paten nie sesuai untuk baju kurung. Jadi saya suggest buat baju tu ala-ala kebaya. Bahagian bawahnyer je terbukak macam kebaya. Dia setuju. Ahlamdulillah semuanyer berjalan dengan lancarnyer. Dia pun sangat berpuas hati.