Ahad, 8 November 2009

Project Runway

Project runway USA season 6 dah sampai ke kemuncaknya bila 3 orang telah dipilih ke peringkat akhir. Tahun ini ketiga-tiga peserta terdiri dari kaum wanita. Mereka telah dipilih berdasarkan keativiti dalam rekaan dan persembahan keseluruhan di pentas peragaan . Untuk tugasan terakhir, sebelum final 3 dipilih, designer diminta untuk mereka satu persalinan berinspirasikan sebuah galeri terkenal di sana iaitu Getty Center. Dalam pemerhatian saya selama menonton musim kali ini memang ketiga-tiga wanita ini paling menyerlah dari segi rekaan maupun dari segi persembahan di pentas runway.


Mereka yang telah dipilih oleh para juri ialah Althea Harper, Carol Hannah Whitfield dan Irina Shabayeva. Mereka berjaya mengetepikan pesaing lain iaitu Gordana Gehlhausen dan Christopher Straub. Barisan juri beroendapat Christopher tidak mempunyai pengalaman dan knowledge yang cukup untuk memeruskan cabaran manakala Gordana pula dikatakan identitinya tidak teserlah dalam rekaan serta tidak mempunyai keyakinan diri yang cukup. Siapa yang akan meraik kejuaran? Sama-sama kita nantikan koleksi yabg bakal dipertontonkan.

Terfikir jugak teman mana peginye juara Project Runway Malaysia? Kenapa program tu tak di teruskan. Mustahil Malaysia tidak mempunyai bakat yang cukup? Adakah barisan juri telah tersalah memilih juara? Hairan kan?

0 ulasan: